Slevové karty, nebo klubové karty daného obchodního řetězce má už dnes skoro každý obchoďák. Nemusí jít však o velký obchod, ale řadí se zde i menší diskonty. Samozřejmostí se bere, že jsou to výhody pro zákazníky, nenechte se však zmást, ne všechno je tak, jak na venek vypadá.
Každý jí máme, kdybychom prohledali svoji peněženku, slevových nebo klubových karet najdeme určitě víc než dost. Ať už se jedná o kartu, která nám poskytne slevu nebo na kterou se nám počítají body z nákupu, vesměs mají tyto karty princip stejný a to nalákat co nejvíce lidí koupit právě jejich zboží. Možná se to zdá jako výhoda, která na určitou stranu určitě je, ale pamatujte si, obchodník je na tom vždy lépe.
Pokud sbíráte body na svojí zákaznickou kartičku a poté Vám řetězec vyplatí kupóny v podobě slev na potraviny, nebo poukazu na určitou částku, je to určitě dobré, ale na co si dát pozor. Pokud jde o potraviny, dejte si pozor na dobu spotřeby, těmito kupóny se snaží vykryt zboží, které brzy propadá spotřebě, nebo je krátkodobě v prodeji. Další možností je, že zboží není prodejné a jednoduše se chtějí prodejci zboží zbavit a nahradit ho jiným, pomocí těchto kupónů. Není tomu však vždy, ale co si budeme říkat, v českém národu jsou chamtiví lidé a koupí i věci co zkrátka nepotřebují a to jen díky tomu, že od prodejců dostanou nějakou slevu.
Pokud jde o slevu na oblečení, skoro vždy vyžaduje tato sleva nákup oblečení stejné značky v určité hodnotě, abyste slevu dostali. Proč taky ne, obchodník si může nabídnout Vám slevu dvě stě korun, když pak za oblečení necháte tisícovku. Vždy si dobře spočítejte, jak daná sleva vyjde, nikdy není tak výhodná, jak se zdá.
Zkuste se sami někdy pozastavit nad tím, co v nákupním košíku máte a co z toho vážně potřebujete. Možná, že když se zamyslíte, nějaké věci vrátíte zpátky do regálu a ušetříte tak peníze.